Управління ДАІ у Львівській області констатує: після зими стан доріг у Львівській області – критичний. Проведеним аналізом дорожньо-транспортних пригод встановлено, що від початку цього року 29 ДТП сталося безпосередньо з вини власників вулично-шляхової мережі, що відповідають за її утримання, повідомила прес-служба управління ДАІ у Львівській області.
За результатами обстежень, які працівники служби організації дорожнього руху ДАІ Львівської області систематично проводять на території області, встановлено, що ще впродовж зимового періоду спостерігалося різке погіршення стану покриття проїжджої частини доріг. Із підвищенням температури навколишнього середовища та таненням наледі, що утворилася у ямах та вибоїнах, стан проїжджої частини став критичним та фактично непридатним до експлуатації. Відтак, можна констатувати, що такий стан речей мимоволі призводить до здійснення руху транспортними засобами по узбіччю, де у цей час можуть знаходитися пішоходи, або вимушеного виїзду водіїв на смугу зустрічного руху, що може призвести до дорожньо-транспортних пригод, у тому числі із тяжкими наслідками.
Як вже згадувалося, цьогоріч 29 ДТП були скоєні безпосередньо з вини власників вулично-шляхової мережі, що відповідають за її утримання: 16 з них – з вини посадових осіб дорожніх організацій Служби автомобільних доріг у Львівській області, 11 – з вини посадових осіб відділів комунального господарства та 2 – «Укрзалізниці». Відповідно 29 посадових осіб (керівники філій Львівського облавтодору та відділів комунального господарства та дистанцій колій Львівської залізниці), які винні у виникненні незадовільних дорожніх умов, за фактами ДТП із супутніми дорожніми причинами були притягнуті до адміністративної відповідальності відповідно до ч. 4 ст. 140 КУпАП. Усі матеріали передані в судові органи для прийняття рішення.
Такий стан пасивності керівників різних рівнів, відповідальних за утримання проїжджої частини, вкрай турбує та спонукав до проведення позачергового обстеження доріг державного значення, а саме: Н 02 Львів – Тернопіль; М 06 Київ – Чоп; Н 13 Львів – Самбір – Ужгород; Н 17 Львів – Радехів – Луцьк.
Під час обстежень особлива увага зверталась на аварійно-небезпечні ділянки автомобільних доріг, місця концентрації ДТП, відновлення зовнішнього освітлення, належне утримання смуги відведення та придорожніх територій. Разом з тим, перевірено стан покриття проїжджої частини (наявність деформацій у вигляді ямковості, осідань, колійності тощо), узбіч, тротуарів, технічних засобів організації дорожнього руху, автопавільйонів та забезпечення видимості.
Як показали результати обстежень, керівники організацій, що відповідають за впровадження цих заходів, віднеслись до своїх обов’язків безвідповідально. Практично кожен кілометр міжнародних трас «містив» нагадування про недбалість дорожніх організацій.
Урезультаті обстеження також встановлено, що дорожніми організаціями не вживаються заходи щодо відновлення відсутніх дорожніх знаків, решіток дощоприймачів та каналізаційних люків, не проводиться ремонт пошкодженого направляючого пішохідного огородження. Дієвих заходів щодо ліквідації ямковості та колійності, яка утворилась на проїжджій частині доріг загального користування, Службою автомобільних доріг у Львівській області не вживається.
Найбільш складне становище спостерігається на автомобільних дорогах Н-02 Львів – Тернопіль, Н-17 Львів – Радехів – Луцьк та Н-13 Львів – Самбір - Ужгород. Дані автомобільні дороги на сьогодні мали би пройти по три капітальні ремонти – відповідно до експлуатаційних умов. Проте – не пройшли жодного. Крім цього, спроектовані у минулому дороги під більш тихохідні та маловагові транспортні засоби, не витримують існуючої інтенсивності руху та навантаження транспортних засобів, які завдають нищівного характеру дорогам.
Із загальної протяжності автодороги Н-02 Львів – Тернопіль (72,8 км), ямковістю, вибоїнами та колійністю вражено понад 21 км проїжджої частини дороги (що становить 28,8% від усієї протяжності). На небезпечних ділянках дороги пошкоджено 13 м та не встановлено 90 м металевого транспортного огородження. На 36-му, 42-му, 79-му та 80-му кілометрах гілки дерев нависають над проїжджою частиною. На 23 км дороги не виконані роботи з ліквідації чагарників у смузі відведення. У межах населених пунктів Підберізці, Підгайчики, Велика Вільшаниця, Червоне та Ясенівці відсутнє чи несправне вуличне освітлення, не влаштовані пішохідні доріжки та тротуари.
Обстеженням встановлено відсутність 88 дорожніх знаків, з них 7, які регламентують черговість проїзду на перехрещеннях та приляганнях автодоріг.
Протяжність автодороги Н-17 Львів – Радехів – Луцьк становить 69,8 км, з яких 12,6км уражені ямковістю, вибоїнами та колійністю (що становить 18,1% від усієї протяжності). На небезпечних ділянках дороги пошкоджено 43 м та не встановлено 50 м металевого транспортного огородження. На 6-му, 22-му, 27-му, 36-му, 39-му, 40-му, 41-му, 55-му та 67-му кілометрах гілки дерев нависають над проїжджою частиною. На 14,5 км від усієї протяжності автодороги не ліквідовано кущі та чагарники.
У межах населеного пункту Вислобоки відсутнє, а у селі Сапіжанка несправне вуличне освітлення. У межах села Сапіжанка тротуари зруйновані та не придатні для руху пішоходів. Обстеженням встановлено відсутність 95 дорожніх знаків, з них 9, які регламентують черговість проїзду на перехрещеннях та приляганнях автодоріг, 18 – на ділянках з небезпечними поворотами.
Не у кращому стані знаходиться автодорога Н 13 Львів – Самбір – Ужгород. Через протяжність понад 150 км автомобільна дорога обслуговується чотирма дорожніми організаціями: Турківська ДЕД – основний балансоутримувач; Самбірський РАД – підрядник; Городоцький РАД – підрядник; Пустомитівський РАД – підрядник.
Роботи щодо належного утримання проїжджої частини відійшли на другий план, а основним видом діяльності на даний момент є прибирання сміття у смузі відведення. Це при тому, що 39,2 км уражені ямковістю, вибоїнами та колійністю (що становить 26,8% від усієї протяжності). Під час обстеження було встановлено, що на дорозі відсутні 261 дорожній знак. Найбільше ж занепокоєння викликає стан транспортного огородження. Так, 5840 м. п. тросового огородження потребує заміни, а 2815 м. п. взагалі відсутнє. Слід зазначити, що зазначений недолік характерний для ділянок автодороги гірської місцевості.
У недалекому майбутньому до цього ж стану прийде нещодавно капітально відремонтована автодорога державного значення М 06 Київ – Чоп. Адже минуло всього 4-5 роки, як була здана дана автодорога у експлуатацію, а від межі Закарпатської області до об’їзду міста Стрия утворюється значна ямковість, колійність та вибоїни. Службою автомобільних доріг у Львівській області не вживаються дієві заходи щодо будівництва світлофорного об'єкту на примиканні до автодороги Київ – Чоп автомобільної дороги Т-14-01 Турка – Трускавець – Дрогобич – Пісочна. Питання влаштування вуличного освітлення на цій же ділянці не впроваджується вже протягом трьох років. За час експлуатації автодороги Київ – Чоп після проведення робіт з її реконструкції пошкоджено та не відремонтовано 1027 м. п. металевого транспортного огородження, не відновлено 110 дорожніх знаків.
Зазначені недоліки в утриманні автомобільних доріг державного значення створюють суттєві незручності для водіїв та загрожують безпеці дорожнього руху. При якісному утриманні таких технічних засобів організації дорожнього руху, може бути збережено людське життя. Однак, не всі посадові особи, у чию компетенцію входить утримання таких засобів, переймаються відповідальністю та своєчасно усувають наслідки дорожньо-транспортних пригод.
Протягом 2011 року за результатами обстежень на усунення виявлених недоліків власникам вулично-шляхової мережі області видано обов'язкових до виконання 130 приписів ДАІ та 158 вимог.
За неналежне утримання вулично-шляхової мережі області до адміністративної відповідальності притягнуто 142 посадових особи дорожніх та комунальних організацій.